Vaatii todella keskittymistä tutkia vihti.fi sivustolta mitkä yhteydet ovat olemassa mihinkin ja milloin. Varsinkin, kun pysäkkiluetteloita ja lähtöaikoja joutuu ristiin tarkistelemaan matkahuollon ja pohj. liikenteen sivustoilta.
Todellain! Jospa olisi kartoitettuna tarpeet: aamuisin kouluun, iltapäivällä harrastuksiin ja vuoro kotiin vielä harrastuksista. Kyllä koululaiset osaisivat käyttää julkisua, jos olisi vuoroja. Käyttäjiä ei ole, koska ei ole tarjontaa, koska ei ole käyttäjiä. Julkinen liikenne on osa yhteiskunnan infrastruktuuria, ja julkinen panostus palvelun suunnittelussa tärkeää.
Esimerkiksi aiemmin Jokikunnalta meni iltapäivällä bussi kkylälle ja Nummelaan. Bussi meni kuitenkin koulun ohi jo klo 13.40, ja kun koulu loppui yleensä (poikkeuksena perjantai) aikaisintaan varttia yli kaksi, ei tuossa bussivuorossa koululaisia kulkenut. AIVAN ÄLYTÖNTÄ. Sittemmin vuoro lakkautettiin, varmaankin vähäisen natkustajamäärän takia.
Esimerkiksi aiemmin Jokikunnalta meni iltapäivällä bussi kkylälle ja Nummelaan. Bussi meni kuitenkin koulun ohi jo klo 13.40, ja kun koulu loppui yleensä (poikkeuksena perjantai) aikaisintaan varttia yli kaksi, ei tuossa bussivuorossa koululaisia kulkenut. AIVAN ÄLYTÖNTÄ. Sittemmin vuoro lakkautettiin, varmaankin vähäisen natkustajamäärän takia.
Tarvitaan koordinaattori, joka tuntee tarpeen!
Ei-työssäkäyville kys. vuoro oikein ajoitettuna olisi tänäänkin hyvä olla olemassa, ilmeisesti jokin uusi tarvepohjainen julkinen liikenne on olemassa nk. kutsupohjaisesti. Tästä kutsuliikennekokeilusta ja siitä käykö Länsi-Uudenmaan seutu-lippu ja miten homma oikeasti toimii on vaikea löytää tietoa. Kun tuo vuoro oli, niin silloin mm. Jokikunnalta Vihdin kirkonkylälle olisi paremmin ajoitettuna päässyt harrastuksiin. Jokaiselle lapselle harrastus tavoitteena ei olisi huono muutenkaan.
Joukkoliikenteestä selkeä kartta vihti.fi sivuille?
@paavo_muranen
8. januari 2020 klockan 17.24.28
Vaatii todella keskittymistä tutkia vihti.fi sivustolta mitkä yhteydet ovat olemassa mihinkin ja milloin. Varsinkin, kun pysäkkiluetteloita ja lähtöaikoja joutuu ristiin tarkistelemaan matkahuollon ja pohj. liikenteen sivustoilta.
tm
12. januari 2020 klockan 10.50.16
Todellain!
Jospa olisi kartoitettuna tarpeet:
aamuisin kouluun, iltapäivällä harrastuksiin ja vuoro kotiin vielä harrastuksista. Kyllä koululaiset osaisivat käyttää julkisua, jos olisi vuoroja.
Käyttäjiä ei ole, koska ei ole tarjontaa, koska ei ole käyttäjiä.
Julkinen liikenne on osa yhteiskunnan infrastruktuuria, ja julkinen panostus palvelun suunnittelussa tärkeää.
tm
12. januari 2020 klockan 11.13.05
Esimerkiksi aiemmin Jokikunnalta meni iltapäivällä bussi kkylälle ja Nummelaan.
Bussi meni kuitenkin koulun ohi jo klo 13.40, ja kun koulu loppui yleensä (poikkeuksena perjantai) aikaisintaan varttia yli kaksi, ei tuossa bussivuorossa koululaisia kulkenut. AIVAN ÄLYTÖNTÄ. Sittemmin vuoro lakkautettiin, varmaankin vähäisen natkustajamäärän takia.
Tarvitaan koordinaattori, joka tuntee tarpeen!
@paavo_muranen
12. januari 2020 klockan 12.25.22
Ei-työssäkäyville kys. vuoro oikein ajoitettuna olisi tänäänkin hyvä olla olemassa, ilmeisesti jokin uusi tarvepohjainen julkinen liikenne on olemassa nk. kutsupohjaisesti. Tästä kutsuliikennekokeilusta ja siitä käykö Länsi-Uudenmaan seutu-lippu ja miten homma oikeasti toimii on vaikea löytää tietoa.
Kun tuo vuoro oli, niin silloin mm. Jokikunnalta Vihdin kirkonkylälle olisi paremmin ajoitettuna päässyt harrastuksiin. Jokaiselle lapselle harrastus tavoitteena ei olisi huono muutenkaan.