Vi tar gärna emot kommentarer och synpunkter på systemen med avbytarservice för lantbruksföretagare och pälsdjursuppfödare och vikariehjälp för renskötare.
Basuppgifter
Avslutat: 10.5.2020
Vi tar gärna emot kommentarer och synpunkter på systemen med avbytarservice för lantbruksföretagare och pälsdjursuppfödare och vikariehjälp för renskötare.
Ja nyt rohkeasti kommentoimaan kokemuksista ja kehitysideoista
@MikkoR
16. mars 2020 klockan 13.15.27
STM:n saaman palautteen mukaan tilanne maan eri puolilla vaihtelee paljon etenkin maatalouslomituspalveluissa.
Vaawa
18. mars 2020 klockan 15.57.00
Tämä pitää valitettavasti paikkansa. Olen työskennellyt 3 lomitus piirin alueella, ja erot ovat valtavan suuret. Valitettavasti. Tämä kävi ilmi niin työkavereiden, toimiston henkilökunnan ja tilallisten kohtaamisessa. Paras lomituspiiri toimi, koko ketju siis toimi. Lomittajista ei ole sillä alueella semmoista pulaa, koska väki viihtyy ja asiat hoituvat. Sitten on se toinen ääripää, jossa en itsekään viihtynyt. Näissä kahdessa on niin iso ero, että pitäisi ehkä olla joku rautalankamalli joka tuo 2020-luvulle tämän jälkimmäisenkin piirin. Alkaisi ehkä työntekijätkin pysyä. Työ on samanlaista piiristä riippumatta, mutta se miten lomitukset hoidetaan tilille ja miten ylemmältä taholta työntekijää kohdellaan, vaikuttaa jaksamiseen. Myös aina mönkään menevät lomasuunnitelmat ja liiallinen vaihtuvuus korventaa tilallisten hermot.
Mutta joku toimintamalli voisi olla hyväksi, joka luo rutiinit toimistoille (joilla näitä ei ole) ja sitä myöten myös tilallisten ja vallankin työntekijät hyötyvät.
Sipriina
7. maj 2020 klockan 11.00.17
Pitää paikkaansa. Itse palveluntuottajana olen tekemisissä useiden eri paikallisyksiköiden kanssa. Toisten kanssa viikottain, toisten vähän harvemmin. Toisissa paikoissa ollaan joustavia ja asiakaspalvelutaitoisia, mutta toisissa taas ei. Hyvässä työilmapiirissä viihtyy kaikki, huonossa ei kukaan. Asiakaspalvelukoulutusta näille hallinnon henkilöille kannattaisin.