- Hur borde jakten på björn utvecklas?
- I naturen finns hundratals björnåtlar som gjorts av jägare och naturfotografer. Borde lockning av björn med åtel begränsas?
- Fotografering av björn med hjälp av åtel är näringsverksamhet i områdena nära östgränsen, borde verksamheten utvecklas?
- Åtlarna kan koncentrera betydligt fler björnar till ett litet område än vad som annars skulle vara naturligt. Åtelverksamheten kan förorsaka slitage i terrängen och hygieniska olägenheter. För att anlägga en åtel behövs i nuläget endast markägarens tillstånd, vilket tex gör det möjligt att placera en åtel nära bosättning. Borde verksamheten regleras mera?
- Har förvaltningen av björnstammen med hjälp av jakt lyckats bra enligt din åsikt?
Basuppgifter
Avslutat: 30.6.2016
karhun metsästys
sivusta seuraaja
18. maj 2016 klockan 12.06.31
Näin sivusta seuraajana ihmetyttää että karhunmetsästys sallitaan alkavaksi elokuun 20 päivä. Voisihan se kaikki metsästys alkaa samana päivänä niin saisivat metsästäjät nauttia kunnon paukuttelusta. Elokuussa kun isot koirat ravaavat metsissä niin siellä ovat lintu poloiset kovilla. Olenpa kuullut kun eräs metsästäjä kehui että hänen koiransa tappoi peuran vasan(etelä suomessa) Asia mikä minua ihmetyttää on että annetaan vaania karhua puihin ripustettavilta telineiltä. Kyllä minä karhun metsästyksen sallin jos se tapahtuu sellaisilla alueilla joissa ei ole laillisia tai laittomia haaskoja. Onhan meillä näitä metsiä mutta olen kuullut että nämä haaskojen ympäristöt ovat kaikkein suosituimpia ja jopa katselu/kuvaus on toiminut kesällä ja sitten lopetetaan ruokinta ja eikun sitten vaan ruvetaan metsästämään. Olisi aiheellista harkita tarkkaan ja harkiten nämä metsästys asiat.