Öja skola måste absolut bevaras, alla sakargument talar för det, såsom avståndet till andra skolor, den unika skolmiljön, byns fortlevnad, Öja barnens framtid…m.m.
Med ett barn i Öja förskola och ett i Öja dagis vore det ett otroligt dråpslag för oss om Öja skola lades ner.
När vi hade bestämt oss för att bygga hus i Öja på 2008 så kontaktade vi staden för att höra oss för angående tomtköp men vi fick höra att staden inte hade några tomter i Öja att erbjuda, detta trots att staden äger stora områden som lämpar sig att bygga på men inga områden var färdigt planerade. Detta trots att jag personligen har sett ritningar på ett planerat bostadsområde när jag gick i Öja skola i slutet på 90 talet! Vad jag förstått är situationen likadan fortfarande, detta är helt oacceptabelt.
Det är otroligt att Öja skola har några elever överhuvudtaget med denna totalt oansvariga bostadspolitik. Detta bör staden rätta till omedelbart, det borde ha gjorts för 20 år sedan.
Sedan kunde man även utreda möjligheten att göra Öja skola till en språkbads skola.
Bevara Öja skola
@TG
15. februari 2022 klockan 21.09.31
Bevara Öja skola
Öja skola måste absolut bevaras, alla sakargument talar för det, såsom avståndet till andra skolor, den unika skolmiljön, byns fortlevnad, Öja barnens framtid…m.m.
Med ett barn i Öja förskola och ett i Öja dagis vore det ett otroligt dråpslag för oss om Öja skola lades ner.
När vi hade bestämt oss för att bygga hus i Öja på 2008 så kontaktade vi staden för att höra oss för angående tomtköp men vi fick höra att staden inte hade några tomter i Öja att erbjuda, detta trots att staden äger stora områden som lämpar sig att bygga på men inga områden var färdigt planerade.
Detta trots att jag personligen har sett ritningar på ett planerat bostadsområde när jag gick i Öja skola i slutet på 90 talet!
Vad jag förstått är situationen likadan fortfarande, detta är helt oacceptabelt.
Det är otroligt att Öja skola har några elever överhuvudtaget med denna totalt oansvariga bostadspolitik. Detta bör staden rätta till omedelbart, det borde ha gjorts för 20 år sedan.
Sedan kunde man även utreda möjligheten att göra Öja skola till en språkbads skola.