Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Vastauksia kommentteihin
@JokineA
11. april 2022 klockan 11.30.13
10:31
Kiitos kaikille kommenteista ja aiheellisista huomioista.
Sekä baana että parkkipaikka tullaan perustamaan siten, että merkittävää painumista ei synny ja kuivatus toimii. Pehmeä maaperä edellyttää pohjanvahvistuksia. Nykyinen Mankkaanpuron silta ei ole vielä peruskorjausiässä eikä sen peruskorjaukseen ole varattu budjettia. Tästä syystä silta säilytetään nykyisessä sijainnissaan kunnes se tulee peruskorjattavaksi.
Jalankulun ja pyöräilyn erottelu 0,3 metrin levyisellä kiviraidalla on vakiintunut rakenteellinen erottelutapa baanoilla ja sitä on pidetty hyvänä ja turvallisena. Baanan sivusuunnille tullaan asentamaan väistämisvelvollisuutta osoittavat liikennemerkit.
Lumenkasausta baanalle ei saa tehdä. Länsibaanaa kehitetään teknisen lautakunnan hyväksymän pyöräilyn pääreittien toteuttamisohjelman mukaisesti.
Sähköautojen latausasemien sijoittamista suunnittelualueelle on selvitetty, mutta todennäköisesti niitä ei tule, koska alue haluttiin varata yksiselitteisesti vain pysäköintikäyttöön.
Kommenteissa tuli esiin tärkeää tietoa mahdollisista jätteistä alueen maaperässä sekä vieraslajeista. Vieraslajit ja jätteet tullaan käsittelemään asianmukaisesti ohjeen mukaan. Gräsanojalle on laadittu ruoppaussuunnitelma, jonka yhteydessä ojan rantavyöhykkeen puustoa uusitaan tarvittavilta osin. Istutuksissa suositaan jokiympäristöön soveltuvaa kasvillisuutta. Esitettyjä mäntyjä ei ole tarkoitus poistaa.
Useammassa kommentissa toivottiin suunnittelualueelle toimintoja, mm grillipaikkaa, aurinkotuoleja, minigolfia, koirapuistoa ja kioskia. Näitä ei ole kuitenkaan suunnitteilla tässä kohteessa, vaan mahdolliset uudet toiminnat keskitetään näillä näkymin Gräsanniityn alueelle eli Gräsanojan itäpuolelle. Esimerkiksi urheilu- ja liikuntapalveluja on suunnitteilla Gräsanniitynkentälle.
Anna Jokinen/Espoo