Toimiva pysäköinti on osa sujuvaa matkaa. Siihen vaikuttavat muun muassa pysäköinnin hinta, pysäköintiaika ja tarjolla olevat pysäköintialueet ja niiden valvonta.
Seudulla rakennetaan uusia liityntäpysäköintialueita erityisesti liikenteen solmukohtiin, kuten juna-asemien ja raitiotiepysäkkien yhteyteen. Liityntäpysäköinti helpottaa liikkumista ja vähentää päästöjen lisäksi ruuhkia ja melua keskustoissa.
Millaista pysäköintiä sinä tarvitset?
Basuppgifter
Avslutat: 14.4.2022
Käteisellä on pärjättävä
Esteettömyys kaikille
1. april 2022 klockan 23.48.47
Pankkikortittoman ja älykännykättömän pysäköinti on Tampereella tehty lähes mahdottomaksi. Yleensä nämä ihmiset ovat iäkkäitä ja huonokuntoisuutensa vuoksi kulkevat omalla autolla eivätkä julkisilla. Monet kuntien terveyspalvelut on ulkoistettu Tampereen keskustan yrityksiin ja näihin on autolla päästävä lähelle. Nyt kun kaikki pysäköititalo ovat poistaneet käteisellä maksamisen on ainoa vaihtoehto kadunvarsipysäköinti, mutta näistäkään vain harvaan voi enää kolikoilla maksaa. Tampereen verkkosivuilla pitää olla kartta mistä löytää kolikkokelpoiset pysäköintipaikat ja kolikkopaikkoja pitää olla terveyspalveluja tarjoavien yritysten lähellä. Osaratkaisuna olisi jos pysäköintitaloihin palautettaisiin takaisin käteisellä maksaminen.
Tampereella pysäköinti on aivan liian kallista. Moni välttääkin Tampereen keskustassa asiointia ja vie rahansa helpomman ja ilmaisen pysäköinnin vuoksi laita-alueille tai tilaa haluamansa netistä. Keskustan yrittäjiltä katoaa asiakkaat.
TAYS:in parkkialueen msksusysteemi on hankala
13. april 2022 klockan 19.07.50
Kävimme puolisoni kanssa autolla TAYS:ssa. Asiakasparkkipaikan maksusysteemi oli aivan liian monimutkainen. Ensinnäkin, laitteeseen on näpyteltävä auton rekisterinumero. Minä en ainakaan muista sitä ulkoa, joten oli lampsittava takaisin autolle ottamaan rekisterinumero ylös. Parkkialueen maksulaite oli myös muutenkin erittäin hankala ja sain taistella sen kanssa melkoisen tovin.
Minä olen kuitenkin suhteellisen nuori ja yleisesti digilaitteiden kanssa taitava. Jos parkkipaikan maksusysteemi oli minulle tosi vaikea, niin miten ihmeessä esim ikääntyneet pärjäävät sen kanssa.