Millaista on autoilu Tampereen seudulla?

Pratbubbla 48
Diskussion | Tampereen kaupunkiseudun kuntayhtymä, Tampereen kaupunki
Diskussionen har avslutats

Tampereen seudulla yksityisautoilu on yleisin kulkutapa. Autoilu on myös tulevaisuudessa tärkeä osa liikennejärjestelmää. Seudun tavoitteena on lisätä kestävien kulkutapojen käyttöä siellä, missä siihen on edellytyksiä.

Autottomia talouksia on eniten Tampereella (34 %) ja vähiten Vesilahdella (7 %). Seudun autokanta muuttuu jatkuvasti ympäristöystävällisempään suuntaan, kun sähköllä, kaasulla ja biopolttoaineella käyvät autot yleistyvät. Tämä on merkittävää ilmastotavoitteiden kannalta.

Milloin ja miksi sinä valitset tai voisit valita auton kulkutavaksesi?

Basuppgifter

Avslutat: 14.4.2022

Bilagor

Inga bilagor
Gör en anmälan

Se övriga kommentarer

Oma auto vs. julkinen liikenne

Användarens profilbild

Hartza
29. mars 2022 klockan 10.20.16

Ratikan myötä julkisen liikenteen palvelut muilla kuin ratikan reitin alueilla ovat heikentyneet. Suuri joukko mm. vuorotyöntekijöitä joutuvat omistamaan oman auton (talvipyöräily ei ole turvallista eikä aina "sää varmaa"), turvaamalla julkisen liikenteen koko kaupungin alueella vähentäisi omistamisen tarvetta.

Gör en anmälan |
Användarens profilbild

minäite
30. mars 2022 klockan 17.32.47

On heikentynyt palvelu julkisella liikenteellä, koska on karsittu pysäkkejä. Keskustassa on liian pitkät välit pysäkeillä vanhoille autottomille ihmisille. Kun tulen keskustaan asioille, haluaisin käydä YA:ssa, Metsossa kirjastossa, Sokoksella, Hämeenkadun vaatekaupoissa. Mutta itäiseltä puolelta tullessa joutuu jäämään pois Tampereen Teatterin kulmalla, jos aloittaa asioiden hoidon YA:sta. Miten sitten huonojalkaisena/ vanhana jatkat siitä Metsoon kirjastoon. Palaat takaisin teatterin kulmalle, eli kävelet eestaas. On hoidettava vain yksi asia kerrallaan. Jos menen kirjastoon, jään pois Metson pysäkillä. Ja takaisin tullessa on pysäkki Aleksanterin kirkon kohdalla ja seuraava vasta Tammerkosken sillan kupeessa. Ei tee mieli käyttää keskustan palveluja kuin pakosta.

Gör en anmälan |
Användarens profilbild

pettynyt ex-käyttäjä
14. april 2022 klockan 20.23.24

Liian monet uudet bussilinjat, ainakin Länsi-Tampereelta tulevat, kiertävät keskustan (Keskustori, Rautatieasema) kaukaa eikä vaihto raitiovaunuun esimerkiksi Hämeenpuistossa todellakaan ole saumaton. Selkeä huononnus entiseen, jolloin monella linjalla pääsi nopeasti ja suoraan keskustaan ilman vaihtoja. Länsi-Tampereen ratikan myötä lyödään viimeinen naula meidän vanhoilla asuinalueilla asuvien joukkoliikennearkkuun, mikäli liikenne järjestetään siten, että ensin syöttöautolla kierrellään kaikki asuinkorttelit ja lopulta sitten vaihdetaan raitiovaunuun. Ei kovin houkuttava vaihtoehto, jos pitäisi päivittäin käydä esimerkiksi töissä keskikaupungilla.

Gör en anmälan |