Tampereen seudulla yksityisautoilu on yleisin kulkutapa. Autoilu on myös tulevaisuudessa tärkeä osa liikennejärjestelmää. Seudun tavoitteena on lisätä kestävien kulkutapojen käyttöä siellä, missä siihen on edellytyksiä.
Autottomia talouksia on eniten Tampereella (34 %) ja vähiten Vesilahdella (7 %). Seudun autokanta muuttuu jatkuvasti ympäristöystävällisempään suuntaan, kun sähköllä, kaasulla ja biopolttoaineella käyvät autot yleistyvät. Tämä on merkittävää ilmastotavoitteiden kannalta.
Milloin ja miksi sinä valitset tai voisit valita auton kulkutavaksesi?
Basuppgifter
Avslutat: 14.4.2022
Autoilijana Tampereella
Autonainen
4. april 2022 klockan 14.21.43
Tampere on ainutlaatuinen kaupunki kahden järven välissä. Sijainti on määrännyt myös kaupungin liikennettä. Aina on ollut helppo liikkua autolla paikasta A paikkaan B.
Helposti sujui asiointi, kun autolla pääsi lähelle palveluja jopa keskusta-asiointi oli mutkatonta ja sujuvaa.
Nyt on liikennekulttuuri sekoitettu täysin. Autoilijoita yritetään väkisin laittaa kiertämään ja vaikeimman kautta pääsemään määränpäähän, jos sinne ollenkaan.
Minua ei joukkoliikennekään palvele enää niinkuin ennen. Ratikka ei vie minua, minne haluan ja Nyssen bussien reittejä muutettu minulle epäedullisille ja turhaa aikaavieville reiteille.
Eli yksityisautoilu lisääntynyt kohdallani.