Millaista on houkutteleva joukkoliikenne?

Pratbubbla 97
Diskussion | Tampereen kaupunkiseudun kuntayhtymä, Tampereen kaupunki
Diskussionen har avslutats

Tampereen seudulla voi matkustaa bussilla, ratikalla tai lähijunalla. Seudun asukkaista 68 % asuu keskustoissa tai alueilla, joilla on sujuvat joukkoliikenneyhteydet.

Bussi on yleisin joukkoliikenteen kulkutapa Tampereen seudulla. Sen rinnalle on tullut myös raideliikennettä: ratikka aloitti liikennöinnin kesällä 2021 ja lähijunavuorojen määrää on lisätty.

Milloin ja miksi sinä valitset tai voisit valita joukkoliikenteen kulkutavaksesi?

Basuppgifter

Avslutat: 14.4.2022

Bilagor

Inga bilagor
Gör en anmälan

Se övriga kommentarer

Kehityskelpoinen joukkoliikenne

Användarens profilbild

Jenny
4. april 2022 klockan 8.18.57

Kun joukkoliikennettä uudistettiin, tuli sekä hyviä parannuksia että huonoja uudistuksia. Tässä on toiveita, jotka tulevaisuudessa helpottaisivat joukkoliikennettä.
- Viedään käytäntöön suunnittelussa olevaa, yhteistä valtakunnallista joukkoliikennekorttia.
- Kehitetään lähijunaliikennettä lisäämällä asemia ja vuoroja.
- Parannetaan syrjäseutujen liikennöintiä ja lisätään näin alueiden houkuttavuutta.
- Kehitetään lipunostojärjestelmää turistiystävällisempään suuntaan ja myös ryhmille sopivaksi matkustamismuodoksi. Nyt ainoa vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa useamman ihmisen lipun, on ostaa yksittäiset liput R-kioskilta paljon kalliimmalla kuin muuten. Ja ensin päästä jotenkin sinne R-kioskille.
- Joillain linjoilla vaihdot bussista ratikkaan eivät toimi yhtään, vaan aikataulullisesti tulee pitkät vaihdot. Näitä tulisi kehittää.
- Nyt kun lentoliikenne alkaa taas aukeamaan, yhteydet Pirkkalan kentälle/kentältä tulee olla hyvät ja toimivat. Tämä voi tuntua kaupunkilaisille vähäpätöiseltä, mutta turismin kannalta se tuo lisäpisteitä ja vahvistaa matkailubrändiä.
- Kansainvälisten vierailijoiden/matkailijoiden sujuva joukkoliikenne on yhtä tärkeä kuin paikallistenkin. Myös esteettömyys on tärkeää. Olen huomannut, että aina ei saa laskettua lattiaa asiakkaan tarpeiden mukaisesti.
- Viimeisimpänä, vaan ei vähäisimpänä, ystävällinen asiakaspalvelu. Hymy, tervehdys tai edes päin katsominen ja pään nyökkäys ei vaadi paljon.
Kiitos kun keräätte arvokasta asiakaspalautetta asukkailta.

Gör en anmälan |