Behörighet saknas.
Behörighet saknas.

Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Pratbubbla 43
Diskussion | Espoon kaupunki
Diskussionen har avslutats

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Päivitys 29.8.2022:
HUOM! Moni ihmettelee, miksi hankkeen piirustukset ovat ylösalaisin?

Rantaradanbaanaa suunnitellaan rinnakkain Väyläviraston vetämän Espoon kaupunkirata -hankkeen kanssa. Ratahankkeissa suunnitelmat laaditaan niin, että ratakilometrit kasvavat Helsingistä poispäin. Ratakilometrit vastaavat katusuunnittelun paalunumerointia. Tästä johtuen Helsinki on näissä suunnitelmissa aina piirustuksen vasemman laidan ja Turku oikean laidan suunnassa. Kaupunkiradan ja Rantaradanbaanan tiiviin yhteensovituksen vuoksi paalunumerointi, ratakilometrit ja karttaesitykset ovat samaan suuntaan. Rantaradanbaanan suunnitelmakuvien kääntäminen ei ollut hankkeessa järkevää sen suuren työmäärän takia. Pahoittelemme tästä valinnasta aiheutuvaa haittaa.

Päivitys 29.8.2022: Liitetiedostoihin on lisätty karttakuva kokonaisuudesta. Kartalle on merkitty tämän hankkeen yleissuunnitelmaan liittyvät rantaradanbaanan osuudet. Kauniaisten kaupungin osuudet löydät Kauniaisten hankesivuilta: http://www.otakantaa.fi/fi/hankkeet/772/. Keran osuudet suunnitellaan alueen muun suunnittelun yhteydessä.

Päivitys 29.9.2022: Liitetiedostoihin lisätty vastauskooste.

Gör en anmälan

Se övriga kommentarer

Ratavallin alue Tuomarilassa, säilyykö Vanha Ratavalli ja Ratavallin polku ennallaan

Användarens profilbild

T.Tavast
30. augusti 2022 klockan 10.36.25

1. Kysymys Rantaradan baanan Tuomarilan aseman lähellä sijaitsevan Ratavallinpolun tilanteesta olisin kysynyt, että tuleeko tuo reitti vielä säilymään? Toivottavasti alkuperäistä luonto-osuutta vielä säästetään tuon polun ja Vanhan Ratavallin ympäristössä?

2. Toinen asia lähinnä kommenttina. Rantaradan baana on kehittämishankkeena hieno, mutta varmasti kallis suorittaa (kun tähän yhdistetään vielä koko Rantaradan väylähanke). Tuntuu siltä, että investointitarvetta olisi jopa Espoolla ja Kauniaisilla muissakin yhteiskunnal.toiminnoissa. Espoon asenne myöskin jäljellä olevia luontoalueitaan kohtaan, esim. Keskuspuiston osalta on valitettava, vanhoja perinnemaisemia jyrätään asuntojen ja teiden tieltä esim. Suurpellolla (Gerkin kartanon läheiset pellot) ja viihtyvyys on monissa osaa Espoota kärsinyt paljon!

Mukavaa syksyn jatkoa!

Gör en anmälan |
Användarens profilbild

pejotu
18. september 2022 klockan 23.46.11

Baanahan on lähes käsittämättömän halpa, kesän MAL seurantaraportissa Espoon 10km päivitetty hinta 12,6 miljoonaa - miljoonalla siis vajaat 800 metriä baanaa, tai pinta-alayksikkönä n. 6m leveä jalankulun(2m)&pyöräilyn(4m) baana kustantaa 210€/m².
Vertailun vuoksi esim. Keilaniemen tunnelia Espoo rakensi miljoonalla 4 (*neljä*) metriä, ja tuikitavallisten asuinkatujen neliöhinta Espoossa on keskimäärin 390€/m².

Gör en anmälan |