Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tämän tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Siipi
Kukkonen
22. oktober 2022 klockan 13.54.08
Katu
Talvisin on tälläkin hetkellä monesti hieman hankalaa ajaa autolla Siipi-tieltä Hämeenkyläntielle. Tämä johtuu siitä, että Siipi on aika jyrkkä ja sen talvikunnossapito on usein montakin päivää jäljessä lumitilanteen suhteen. Tämä aiheuttaa sen, että tie on joko liukas tai siellä on niin paljon lunta, että ainut mahdollisuus ajaa mäki ylös on ottaa kunnolla vauhtia. Tällöin aiheutuu suuri vaara siitä, että joku ajaa Hämeenkyläntiellä samaan aikaan.
Tämän ongelman poistamiseksi yksi mahdollisuus on se, että liittymän kohdalle tehdään riittävän pitkä tasainen alue, johon auton voi turvallisesti pysäyttää ja sitten vasta ajaa Hämeenkyläntielle.
Myös sopivasti sijoitettu peili, jolla Siipi-tietä ajava näkisi Hämeenkyläntien tilanteen voisi olla nopea ensiapu.
Hulevesi
Tonttien Siipi2 ja Siipi 4 välissä on oja joka johtaa valumavedet Siipi-tien alla kulkevan rummun kautta eteenpäin. Tämän ojan Sulka-tien suuntaiseen päähän pumpataan Sulka 1 tontilta vettä (pohjaveden korkeuden perusteella). Kun tätä hulevesijärjestelmää määritellään kokonaisuutena, niin tämä on syytä ottaa huomioon. Tähän ojaan valuu toki myös vähäisiä määriä vesiä Siipi 2 ja Siipi 4 tonteilta mutta niiden määrä on niin pieni, että ne normaalisti imeytyvät maahan.
Lisäksi on huomioitava se, että aiemmin Siipi 4 ja Sulka 3 -tonttien välissä on ollut oja, johon osa tästä pumpatusta vedestä johtui. Tämä oja johti eteenpäin isompaan ojaan. Tämä Siipi 4 ja Sulka 3 välissä ollut oja on jossakin vaiheessa täytetty. Tämän aiemman vesireitin puuttuminen lisää vesien johtumista tähän Siipi2 ja Siipi4 -tonttien väliseen ojaan. Tämäkin on huomioitava tässä suunnitelmassa.
Helpoin ratkaisu voisi olla se, että Siipi 2 ja Siipi 4 välinen oja johtaa tulevaisuudessa hulevesiviemäriin.
Pentti
22. oktober 2022 klockan 19.08.51
Olemme edellisen kommentoijan mielipiteiden kanssa samaa mieltä.
Toivomme ja olisi suotavaa että suunnittelija tulisi paikan päälle kertomaan yksityiskohtaista tietoa.
Samalla asukkaat voivat kertoa mahdollisista ongelmista helpommin tavattaessa.
@vanttpa
2. november 2022 klockan 9.16.59
Siipi-kadun ajorata on nykyisen maanpinnan mukainen (12,5%) eikä katualue mahdollista loivempaa pituuskaltevuutta johtuen nykyisistä tonttiliittymistä.
Hulevesien kuivatukseen on kääntöpaikan itäpäähän tasauksen alimpaan kohtaan suunniteltu kaksi hv-kaivoa.
Jokaiselle kiinteistölle on suunniteltu hv-viemäriin liittymismahdollisuus ja kadun sivuojaosuus poistetaan. Nykyiset rummut liitetään rakennettavaan hulevesiviemäriin.
Terveisin
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki