Yleisiä huomioita ja ideoita suunnittelualueeseen liittyen

Pratbubbla 22
Diskussion | Espoon kaupunki
Diskussionen har avslutats

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Päivitys 22.11.2022: Liitetiedostoihin lisätty 9.11. pidetyn asukaskävelyn tiivistelmä.

Basuppgifter

Avslutat: 30.11.2022

Bilagor

Gör en anmälan

Se övriga kommentarer

Pyörien käyttöä on lisättävä Espoossa

Användarens profilbild

Liikkumisen CO2 -päästöjä vähennettävä
30. november 2022 klockan 18.27.52

Jotta Espoo saavuttaisi CO2 -päästövähennys tavoitteensa, niin Suur-Espoonlahteen on saatava runsaasti uusia työpaikkoja ja esimerkiksi 2.asteen koulutuspaikkoja. Asunalueiden, julkisten palveluiden ja kaupallisten palvelujen ja työpaikkojen pitäisi sijaita kävely/pyöräilymatkojen sisällä. Eli Suur-Espoonlahden kylien sisällä tulisi sijaita paikalliset pyörätiet ja kävelytiet erotettuna toisistaan. Kylien ja Espoonlahden kaupunkikeskuksen välillä tulisi olla pyöräilybaanat, joilla siis on ainakin keskiviivalla erotettuna kulkusuunnat. Samanlainen baanaverkosto tulisi yhdistää Suur-Espoonlahden Matinkylään ja Espoon Keskukseen. Baana ei sovi Kaitaantien varteen, koska esimerkisi vilkas autoliikenne Iivisniekadulle ja tulevaisuudessa Kaitaantien pohjoispuolella sekä metroaseman vilkas jalankulkuliinne katkaisisi baanan liikenteen. Samoin maaston muoto Hannusjärven kohdalla ei sovi baanan profiiliin. Entä pitäisikö baana sijaita tämän puistoalueen eteläreunalla ja sitten lasten leikkipuisto ja asukaspuisto puiston pohjoisosassa.

Gör en anmälan |