Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Meluhaittojen selvitys ja puuston säilyttäminen
Panu K
13. februari 2023 klockan 17.03.23
Monet alueen pientalot on sokkeliltaan käytännössä valettu kiinni peruskallioon. Olisi hyvä selvittää että rakennettava tunneli ei lisää junaliikenteestä aiheutuvaa värähtelyä kallioperän kautta asuinkiinteistöihin.
Millaiset kustannusselvitykset on tehty olemassaolevan puuston säilyttämiseksi? Kuvissa olevien suunnitelmien pohjalta en näe estettä sille etteikö nykyiset puut voisivat suurelta osin jäädä paikoilleen. Käsittääkseni puuston säilyttäminen olisi myös espoon ympäristötavotteiden kanssa linjassa.
Mikäli etenkin junaliikenteestä aiheutuvien värähtelyjen kallioperään johtuminen saadaan hankkeen jäljiltä pysymään samana, tai mielummin vähenemään, niin en näe merkittäviä haittoja hankkeesta. Hienoa että tässä saataisiin myös työstettyä tuo suunnitelmassa hulevesipumppaamon vieressä oleva risteys paremmaksi, joka nykymuodossaan epämääräisesti muuttuu pyörätiestä autotieksi ja takaisin pyörätieksi kymmenen metrin matkalta.