Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Vastauksia kysymyksiin ja kommentteihin
@Marko_Pesonen_Espoo
20. februari 2023 klockan 14.19.53
Suuret kiitokset kaikille hanketta kommentoineille ja kysymyksiä esittäneille! Huomioimme kaikki kommentit mahdollisuuksien mukaan jatkosuunnittelussa. Ohessa vastauksia.
Raitin kaarteet johtuvat ensinnäkin ylitettävästä ojasta, joka pyritään kohtaamaan suoremmassa kulmassa ja toisekseen viljamakasiinista, joka on kaavassa suojeltu rakennus. Tarkastelemme suunnittelun jatkuessa vielä suoristamisen mahdollisuuksia.
Raitti jatkuu Kilon suuntaan ja esimerkiksi Kilonkartanontien se ylittää siltaa pitkin. Tässä puistosuunnitelmassa on tarkoitus näyttää vain se osa, joka vaatii lainmukaisen puistosuunnitelman, joten kokonaisuus ei välttämättä hahmotu. Rantaradanbaanan yleissuunnitelmasta näkee linjauksen paremmin: Hanke: Rantaradanbaanan yleissuunnitelma - Otakantaa.fi
Tässä kohdassa tulee valitettavasti poistumaan puustoa baanan vaikutuksesta. Tulee myös huomioida, että radan suoja-alueella (30 m lähimmästä raiteesta) pitää välttää korkeiden puiden istuttamista radallekaatumisen riskin vuoksi ja se rajaa jossain määrin uusien puiden istutusmahdollisuuksia pois. Olemme suunnitelleet nykyisten puiden säilyttämistä ja uusien (matalien) puiden istuttamista siellä missä se on mahdollista ja kulttuuriympäristöön sopivaa.
Kilokartanon kulttuurimaisema radan varressa on kaupungin historiatietojen mukaan avointa pelto- ja niittymaisemaa. Korkeampi kasvillisuus on kehittynyt vasta viimeisimpien vuosikymmenien aikana, jolloin esimerkiksi viljamakasiini on peittynyt näkyviltä. Suunnitelmassa pyritään säilyttämään avoimuutta mm. nostamalla mainittu makasiini erottuvaksi maamerkiksi.
Ratasuunnitelmavaiheessa on tehty erilliset meluselvitykset ja sen perusteella meluntorjuntaa ei tälle osalle ole tulossa.
Ystävällisin terveisin suunnitteluryhmän puolesta,
Marko Pesonen
osallisuusmuotoilija
Espoon kaupunki, Kaupunkitekniikan keskus