Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Ei tarvita jk+pp-väylää Jupperinaukio
Petri Pöyhönen
12. maj 2023 klockan 13.53.30
Jupperinaukio
Tämä on ehdotettu uusi väylä, jonka epäonnistunut nimi viittaa jo olemassaolevaan aukioon. Tässä on kyse uudesta jk+pp-tie yhteydestä Peltokujalta suoraan aukiolle. Kuka tätä tarvitsee ? Luontevin perustelu olisi tarjota Peltokujan kiinteistöille tai Peltotien loppuosalla oleville kiinteistöille oikotie bussin päätepysäkille. Yhteyden teoreettisia käyttäjiä on enintään noin 10 kiinteistöä. Muilta alueen kiinteistöiltä pääsy Peltotien tai Rantatien kautta bussipysäkille nykyisellään on täysin toimiva ratkaisu.
Toinen seikka on, että bussi lähtee päätepysäkiltään useimmiten täysin tyhjänä. Bussipysäkkiin kohdistuva kevyen liikenteen paine taitaa olla aika marginaalinen.
Ei löydy perusteltavissa oleva hyötyvaikutusta tälle väylälle. Sitä ei tule toteuttaa.
Raili Poijärvi-Salmela
12. maj 2023 klockan 22.52.11
Tätä väylää ei tarvita. Viihtyisä miljöö pitäisi säilyttää ennallaan ja luopua tästä suunnitelmasta. Luonnon monimuotoisuutta pitäisi suojella luopumalla kaikesta turhasta rakentamisesta. Rakentaminen on kallista, nämä varat pitäisi kohdistaa välttämättömiin kohteisiin, esimerkiksi routavaurioiden korjaamiseen teillä.
Tapio Lindström
13. maj 2023 klockan 21.15.18
Tälle Jupperinaukion jatkeelle tarvitaan hulevesiputkitus. Meillä on tällä hetkellä purku avo-ojaan ja Espoon Veden kanssa on vuonna 2002 sovittu että reitillä oleva sijoittamamme tarkistuskaivo liitetään reittiä rakennettaessa hulevesiverkostoon. Peltokujan suunnasta poistuu avo-oja ja tämä putkitus on välttämätön. Itse väylä voidaan toteuttaa kapeana polunomaisena, koska reitti toimii joka tapauksessa polkukäytössä.
Petri Pöyhönen
13. maj 2023 klockan 21.55.53
Hyvä ajatus Tapio Lindströmillä. Tulvasuojelun kannalta tarpeellinen hulevesiverkosto ilman muuta. Hulevesiputkiston tultua asennetuksi palautetaan paikat ennalleen ja lopuksi kunnostetaan putkituksen päälle polkumainen yhteys bussipysäkille. Ei tarvitse vetää viivoittimella, eikä tarvitse olla 4 m leveä väylä ja lisäksi vielä 1 + 1 m reunakaistaa (kokonaisleveys suunnitelmassa 6 m). Nykyisellä reitillä oleva komea koivukin voisi jäädä paikaalleen. Ei talvikunnossapitoa.
Tapio Lindström
13. maj 2023 klockan 22.04.31
Tarkoitin lähinnä meidän ja naapurin sadevesien purkumahdollisuutta. Muuten pintavesiä ei tässä liene paljoa ja ne voidaan ohjata korjailemalla hiukan kaltevuuksia. Valaistusta ei tarvita, eikä talvikunnossapitoa tälle uudelle reitille.