Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Turhaa rakentamista
Kaunis miljöö pilataan
18. maj 2023 klockan 0.18.01
Mielestäni Rantatien ja Rantakulman rakennussuunnitelma vähentäisi alueen viihtyvyyttä, kaunis luontomiljöö kärsisi. Autopaikkoja on suunniteltu liikaa, yhteensä 32 kappaletta. Mielestäni autopaikoista pitäisi luopua kokonaan, tien leveydeksi riittäisi 5 metriä ja kevyen liikenteen väylää ei pitäisi rakentaa ollenkaan, puita ei pitäisi kaataa. (Kevyen liikenteen väylä on suunniteltu kulkemaan osittain lasten leikkipaikan päällä, tämä pienentäisi leikkialuetta sekä aiheuttaisi vaaratilanteita. ) Näin miljöö ei juurikaan muuttuisi. Suunnitelman mukaisesti tien leveys olisi 11 metriä (tie 5 m, nurmetus 3 m, kevytliikenne 3 m) Tämä olisi liian leveä kokonaisuus Rantatielle, mikä ei ole pääväylä. Pyöräilijät ovat tyytyväisinä pyöräilleet Rantatietä pitkin ilman erillistä pyörätietä tähänkin saakka. Tällainen rakennussuunnitelma tulisi myös kalliiksi Espoon kaupungille. Mielestäni suunnitelmaa pitäisi järkevöittää ja tehdä mainitsemani muutokset. Kevyen liikenteen väylää ei tarvita Rantatiellä, on käsittämätöntä, että Rantatien alussa olevien talojen tonteilta pakkolunastetaan maata kevyen liikenteen väylää varten, mitä ei tarvita ollenkaan. Kevyen liikenteen väylä pienentää pihoja kohtuuttomasti ja tulee liian lähelle taloja. Rakennussuunnitelmaa aletaan toteuttaa toukokuussa eli pitäisi reagoida mahdollisimman nopeasti.
Petri Pöyhönen
18. maj 2023 klockan 12.34.08
Naulan kantaan.
Tämän kuulemisen päättyessä, oletettavasti syntyy jonkinlainen dialogi suunnitelmaa ajavan hallinnon kanssa. Siinä yhteydessä tuomme esiin, että alueen asukkaiden valtaenemmistö vastustaa ehdottomasti teiden leventämistä ja tämä koskee myös Rantatietä. Pysäköintikentän lisääminen on saanut täyden tyrmäyksen. Vanhat kaavavaraukset ja niiden tueksi kauan sitten tehdyt pakkolunastukset eivät ole syy pilata kyläympäristöä.
Rantatien osuudella ei ole edellytyksiä aloittaa töitä, kun suunnitelmasta ei ole käyty asianmukaista asianosaiskuulemista, eikä myöskään ole asetettu nähtäville valituskelpoista päätöstä eikä vahvsitettua suunnitelmaa.
Jos työt olisivat alkamassa, minun nähdäkseni kylällä on syytä valmistua vastarintaan. Työkoneita ei alueelle tarvitse päästää.