Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Pratbubbla 38
Diskussion | Espoon kaupunki
Diskussionen har avslutats

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Katso hankkeen esittelyvideo Youtubessa:

Gör en anmälan

Se övriga kommentarer

Syöttörinki ei syötä pyöräilijöitä etelään sujuvasti

Användarens profilbild

Misukka
22. september 2023 klockan 13.29.38

Kehuja siitä, että kiertoliittymissä pyöräliikenteenkin geometria on ympyränmuotoinen. Syöttörinki syöttää varmasti nimensä veroisesti autoliikennettä hyvin stadionille ja sieltä pois. Mutta entä muut ajoneuvot, pyörät ja skuutit? Aineistossa esitetään jalankulusta eroteltua väylää ainoastaan pääkadun eli Koivu-Mankkaantien itäreunalle, ei länsireunalle eikä sivukaduille. Tulee ahdasta ja turvatonta ainakin isompien matsien yhteydessä. (Ehkä kannattaa käydä tsekkaamassa, miten asia on järjestetty esim. Helsingin Töölössä jalkapallostadionin edustalla). Lisäksi Syöttöringin pohjoisreunalle ei ole piirretty lainkaan suojatietä eikä pyörätien jatketta. Varmaankin siksi, että se autoliikenteen syöttö olisi mahdollisimman sujuvaa? Mutta miten sujuu kiertoliittymästä pyöräily etelän suuntaan? Syöttöringin koilliskulman suojatien odotusalueelle syntyisi iso sumppu, kun siinä vielä pyöräilyn ja jalankulun erottelukin lakkaa. Eipä taitaisi toimia. Parannusehdotuksena jalankulun erottelu pyöristä ja skuuteista myös sivukaduilla sekä Koivu-Mankkaantien länsireunalla, yksisuuntaisia pyöräteitä voisi myös harkita? Lisäksi koilliskulman odotusaluetta huomattavasti suuremmaksi ja toki reilua olisi, että syöttöringin pohjoisreunallakin olisi suojatie ja pyörätien jatke.

Gör en anmälan |