Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Pratbubbla 38
Diskussion | Espoon kaupunki
Diskussionen har avslutats

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Gör en anmälan

Se övriga kommentarer

Pyöräiltävyys

Användarens profilbild

Ilmari
17. november 2023 klockan 13.16.47

Pyöräily Miilukorventiellä Pumpulitien ylitse kohti Vanhaa Kekäletietä ei näytä katusuunnitelmassa toimivalta: pyörätie loppuu juuri ennen Pumpulitietä. Tuo siis viestii, että Pumpulitie ylitetäänkin Miilukorventien ajoradan kautta, jossa ei ole kovin paljon järkeä. Myös bussine kääntöpaikan toisen puolen voisi tehdä jalkakäytäväksi, koska reitillisesti tuon klv-status on enemmän haitallinen kuin järkevä.

Miilumäen risteyksen pyöräiltävyys on aika kysymysmerkki, koska jo nykyisellään näkyvyys risteyksessä on liian alhainen suhteessa kohtalaiseen alamäkeen. Tun ongelman voisi ratkoa tekemällä pyörätie yksisuuntaisena koko Miilukorventien matkalta (tai vaikka pyöräkaistana), koska toisella puolella näkyvyydet on parempia. Myös tilastot kertovat että vasemman puolen pyörätiet on valottomissa risteyksissä hyvin vaarallisia muihin skenaarioihin nähden (oliko 9x suurempi riski risteysonnettomuuteen). Tuossa paikassa ehkä hieman pienempi, koska autolla käännyttäneen ongelmallisesta suunnasta lähes aina vasemmalle, jolloin kuljettaja katsoo myös useimmiten oikealle ennen kaasun painamista pohjaan.

Gör en anmälan |