Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Kustannustehotonta
Nuukailija
27. december 2023 klockan 11.56.55
Espoon ei tule käyttää rahaa hankkeseen, jota paikalliset asukkaat selvästikään eivät toivo.
Esimerkki turhasta ja kalliista hankeesta on Matinkartanontien ylittävä jalankulkusilta, joka järjettömän korkeana ja jyrkkänä on erityisesti vanhemmille ihmisille tai lastenvaunujen kanssa liikkuville mahdoton kuljettava. Suojatiet sillan alla ovat täysin riittävät ja turvalliset tien ylittämiseen. Sillalla ei koskaan kävele ketään. Ennen kalliisiin - ja epäekologisiin - hankkeisiin ryhtymistä kaupungin tulee selvittää hankkeen todellinen käyttötarve. Haluaisin nähdä toteutuneita lukuja mm edellä mainitun ylikulkusillan käyttöasteesta.