Miten koet palveluverkkoa koskevien suunnitelmien vaikuttavan arkeesi? Millaisia näkökantoja sinulla on palveluverkkoa koskeviin ehdotuksiin?

Pratbubbla 246
Diskussion | Keski-Suomen hyvinvointialue
Diskussionen har avslutats

Voit keskustella palveluverkkoon liittyvistä teemoista ja siitä, miten palveluverkkoa koskevat suunnitelmat vaikuttavat omaan arkeesi. Tai voit kirjoittaa keskuteluun vapaamuotoisen ehdotuksen tai idean palveluverkkoa koskien. Huomaathan, että jätät kommenttisi myös palvelukohtaisiin kysymyksiin.  

Palveluverkkoa koskevat ehdotukset ovat osoitteessa www.hyvaks.fi/palveluverkko/osallistu

Ylläpito voi poistaa jo julkaistun viestin foorumilta, jos siihen ilmenee myöhemmin tarvetta. Poistamme viestin, jos se on lainvastainen, asiaton, loukkaava tai aiheeseen liittymätön. Foorumilla ei myöskään julkaista kaupallisia viestejä tai yksityishenkilön henkilö- tai yhteystietoja sisältäviä viestejä.

Basuppgifter

Avslutat: 23.3.2024

Bilagor

Inga bilagor
Gör en anmälan

Se övriga kommentarer

Maaseutu alas

Användarens profilbild

Pettynyt
22. februari 2024 klockan 10.07.51

Selvästi näillä uudistuksilla halutaan ajaa pienet pitäjät alas. Ymmärryykseeni ei uppoa, miksi Pihtiputaan osasto ollaan ihan selkeästi lakkauttamassa joka tapauksessa, vaikka täällä osasto toimii ja on ihana osaava henkilökunta, mutta Viitasaaren osasto, joka ei ole henkilökuntapulan vuoksi edes käytössä tällä hetkellä, ollaan säilyttämässä. Varmasti ei hoitajat ole täältä Viitasaarelle siirtymässä vaan etsivät muita töitä. Puhumattakaan, että tämä helpottaisi esim. Jyväskylän hoitajapulaa.
Jos Pihtiputaan terveysasema lakkautetaan, vaikeuttaa se arkea huomattavasti. Esim. jos lapsen neuvolakäynnit siirtyvät Viitasaarelle, joudun varaamaan yli tunnin pelkkiin ajomatkoihin. Tämä tarkoittaa sitä, että saan töissä korvata tunnit tekemällä muina päivinä pitempää päivää, joka on pois ajasta omien lasten kanssa. Lisäksi viikonloppupäivystyksen siirtyminen on erittäin tympeää ihmiselle, joka ei pidä pitkän matkan ajosta. Ihan huikeaa lähteä sairaan lapsen kanssa Äänekoskelle asti, kun matkoihin kuluu 1h suuntaansa. Siinä sitten odottelut päälle, niin onkin kohta koko päivän reissuja. Koen harmilliseksi, jos Pihtiputaalta loppuu päivystys kokonaan, koska täällä on ollut paljon sujuvampaa palvelua kuin esim. Viitasaarella, jossa ajat ovat lähes poikkeuksetta monta tuntia myöhässä.
Harmittaa myös omien iäkkäiden isovanhempien puolesta. Olisi ihanaa, että viimeiset ajat saisivat olla täällä meidän omaisien lähellä sen sijaan, että ovat osastolla jossain toisella puolella Keski-Suomea.
Jos säästöjä halutaan, niin ajakaa ennemmin Viitasaaren terveysasema alas. Siellä palvelu on pääsääntöisesti paljon heikompaa, eikä sinne henkilökuntaakaan saada koskaan tarpeeksi, kun työilmapiiri on niin huono. Myös itse viitasaaarelaisilta olen kuullut monesti kommenttia kuinka Pihtiputaan päivystys toimii paremmin. Sama matka viitasaarelaisilla on ajella Pihtiputaalle kuin putaalaisilla Viitasaarelle.

Gör en anmälan |
Användarens profilbild

Älä syö omasta pussista
11. mars 2024 klockan 19.12.47

Mitäpä jos puolustettaisiin koko pohjoisen aluetta YHDESSÄ eikä lähdetä ajamaan alas asemia työilmapiiriasioiden verukkeella, siihen kun voi vaikuttaa jokainen itse sekä laadukas esimiestyö.

Gör en anmälan |
Användarens profilbild

Pettynyt
15. mars 2024 klockan 11.02.39

Älä syö omasta pussista skrivet av:

Mitäpä jos puolustettaisiin koko pohjoisen aluetta YHDESSÄ eikä lähdetä ajamaan alas asemia työilmapiiriasioiden verukkeella, siihen kun voi vaikuttaa jokainen itse sekä laadukas esimiestyö.

Jostakin kuitenkin on säästettävä. Miksi siis ei sieltä missä palvelu on huonompaa?

Gör en anmälan |
Användarens profilbild

Ihmeissään
23. mars 2024 klockan 6.11.31

Olen täysin samaa mieltä että Viitasaaren terveyskeskus olisi sijainniltaan paljon järkevämpää ajaa alas kuin Pihtiputaan toimiva terveyskeskus. Muuten tänne aivan pohjoiseen tulee valtava katve alue kun välimatkat ovat muutenkin niin pitkät.

Viitasaaren päättäjät eivät ole tukeneet lausunnossaan Pihtiputaan terveyskeskuksen säilyttämistä, joten täytyy puolustaa itse itseään.

Gör en anmälan |
Användarens profilbild

Viitasaari
23. mars 2024 klockan 15.47.09

On kaupunkistatuksella, joten terveyskeskuskin kuuluu olla. Ei Pihtiputaalta sen pidempi ole Viitasaarelle kuin toisinkaan päin. Paras tietysti olisi kun tk olisi kummassakin eikä viikonloppu-ja iltapäivystystä ajettaisi alas.

Gör en anmälan |