Ei käyttöoikeutta.
Ei käyttöoikeutta.

Elevupptagningsområden

Frågetecken 49
Enkät | Karleby stad
Enkäten har avslutats

Ge din åsikt om elevupptagningsområden. En karta över elevupptagningområden som bilaga liksom instruktioner om hur du hittar ditt eget barns elevupptagningsområde och närskola i stadens karttjänster.

Basuppgifter

Avslutat: 31.10.2020

Bilagor

Gör en anmälan

De obligatoriska frågorna i enkäten är markerade med en asterisk (*).

välj din roll
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
  • vårdnadshavare / småbarnspedagogik 14 / 49
  • vårdnadshavare / förskola 15 / 49
  • vårdnadshavare / grundläggande utbildningen (åk 1-6) 32 / 49
  • annan kommuninvånare 1 / 49
välj
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
  • riktigt bra 11 / 49
  • bra 22 / 49
  • jag kan inte säga 12 / 49
  • dålig 7 / 49
  • riktigt dålig 0 / 49
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
  • -

  • Närskola bra

  • I stort är upptagningsområdena bra, men jag anser att elever från Kvikant också kunde gå i Öja skola. Allt behöver inte koncentreras till centrum av Karleby då det finns en bra skola med naturprofil och gott om utrymme i Öja. Alla elever hinner ju sedan bli bekant med stadsmiljön i åk 7-9.

  • Alueet sopivat hyvin nykyiseen kouluverkkoon ruotsinkielisessä opetuksessa.

  • Kyllä ne varmaan on ihan riittävät, joku toinen on varmaan toista mieltä

  • Vi har flyttat från Villa förskola till Kyrbacken då skolan började. Helt ok skola, men skolvägen till Vinge är alltför långt från Kuusimäki och barnet helt beroende av att föräldrarna skjutsar till morris och hämtar från eftis, även om det finns möjlighet till busskjuts. Närskolan borde finnas närmare hemmet.

  • Chydeniuksen koulu on Ykspihlajasta pitkällä tähtäimellä lyhimmän ja turvallisimman matkan päässä, joten Ykspihlajan kuuluminen Chydeniuksen oppilaaksiottoalueeseen on todella hyvä asia.

  • Lyckad ändring vad gäller Yxpila.

  • Speciellt då man ser på elevantagningsområdet för Chydenius och Såka skolor, så låter begrepper "närskola" skrattretande, även om antalet svenskspråkiga elever ute i periferin är minimal. Det går inte heller om att tala om jämlikhet mellan eleverna inom samma område då man ser på kartan, inte ens i teorin.

  • Närskola bra princip